Is het tijd voor een thuiskantoor renovatie?
Het is al een paar jaar geleden dat we met z’n allen spontaan een thuiskantoor begonnen in te richten. Nou ja, het was meer noodzakelijk dan spontaan natuurlijk. Nu het thuiswerken daadwerkelijk een interessante optie is geworden voor werknemers, is het wel tijd voor een renovatie van jouw thuiskantoor. In plaats van dat een thuiswerkplek nu een noodzakelijkheid is en even snel ingericht moest worden, kan je er nu de tijd voor nemen om er echt je eigen productieve plekje van te maken.
Eerst op papier
Renoveren doe je stap voor stap, want als je in het wilde weg meubels gaat verplaatsen is het makkelijk om het overzicht te verliezen. Zoek uit welke meubels en voorwerpen je in je nieuwe werkplek wil hebben. Een onoverzichtelijke werkplek is meestal niet productief. Zeker in een kleine kamer waar niet zoveel ruimte is om met meubels te slepen, wordt heel binnen no-time een rommeltje. Vervolgens ga je een indelingsplan maken, net zoals een echte architect of interieurontwerper. Maak een plattegrond van jouw thuiskantoor. Dit kan je digitaal of op papier doen. Een goede tip als je het op papier gaat doen is om de afmetingen van de meubels te tekenen op een apart vel papier en dan uit te knippen. Dan kan je de uitgeknipte meubels in je plattegrond leggen en er zoveel mee schuiven als je wil. Dan hoef je de tekening niet steeds uit te gummen.
Dan voor het echie
Ben je tevreden met je interieur op papier, dan kan je meubels gaan verplaatsen. Houd je indelingsplan in de buurt zodat je altijd even kan checken. Wil je een nieuw kleurtje op de muren, doe dat dan voordat je alle meubels in de ruimte zet. Het kan handig zijn om wat hulp te vragen bij het verslepen van de meubels en andere grote voorwerpen. Dat gaat toch altijd makkelijker dan in je eentje en het is een stuk gezelliger.