Werken aan de weg

Wegafzettingen

Werken aan of langs de weg is zeker niet de makkelijkste plek om aan de slag te gaan. Waarom? Nou ten eerste heb je natuurlijk te maken met het doorlopende verkeer dat natuurlijk gewoon zijn gang moet gaan. Waarschijnlijk moet je je dus bezig met wegafzettingen. Het lopende verkeer is natuurlijk ook een potentieel gevaar. Daarnaast maakt al dat geregel met het verkeer dat het werk niet altijd even effectief verloopt. 

Natuurlijk willen we niet dat jouw productiviteit onnodig omlaag gaat. Daarom geven we hier enkele tips hoe je het beste langs of aan de weg kan werken. Laten we dus snel beginnen. 

Wegafzettingen

De tips

Ga je aan de weg werken dan is het allerbelangrijkste wellicht wel het plannen. Natuurlijk geldt dit voor elk bouwproject. Planning is alles, omdat het ervoor zorgt dat je voor alles voorbereid bent en daardoor gewoonweg snel en effectief aan het werk kan. Hetzelfde geldt ook voor het werken aan de weg en dat kost veel moeite, om het zo soepel mogelijk te laten verlopen kun je wellicht spullen halen voor markering bij Visser Assen

Bij deze voorbereiding komt alleen niet alleen kijken welke apparaten je mee moet nemen, hoeveel werknemers je nodig hebt. Nee, het gaat hierbij ook vooral over hoe je van plan bent de weg af te zetten. Wegafzettingen zijn namelijk helemaal niet makkelijk om zelf te plaatsen, omdat ze moeten voldoen aan heel erg veel regels. Het is dus absoluut niet zo dat je gewoon een bordje plaatst en dan lekker aan het werk kan gaan. 

Gelukkig zijn er hele goede alternatieve voor het vele voorbereiden. Veel bouwbedrijven, daarmee bedoelen we dan ‘groothandelaren’ geen Gamma, verkopen namelijk hele wegafzetting plannen met alle vereiste die je maar nodig hebt. De plannen voldoen dus al aan de diverse regels, hebben betrekking op enkele uren aan werktijd en komen met de benodigde borden. Je bespaart je met het aanschaffen van een dergelijk plan gewoonweg super veel tijd en je weet dat alles goed geregeld is. Zo kun je goed en effectief aan de slag.